Veelgestelde vragen

Kan ik na mijn boeking nog wijzigingen doorgeven?
Absoluut, dat is geen enkel probleem. Tot 4 weken voor vertrek kun je, met behulp van de inloglink die je van ons ontvangt, kosteloos wijzigingen aanbrengen in een groot deel van je boeking.
Wat is er inbegrepen in de prijs?
Onder de prijstabel van een chalet of appartement staat exact vermeld wat er bij de huurprijs is inbegrepen en wat niet. Dit is per chalet of appartement verschillend en wordt in overleg met de eigenaar vastgesteld.
Wat zijn de betaalvoorwaarden?
Wij vragen je om 30% van de reissom, de reserveringskosten, de bijdrage voor het calamiteitenfonds én de eventuele premie voor je annulerings- en/of reisverzekering binnen 3 dagen aan ons te voldoen, en het restant uiterlijk 6 weken voor vertrek. Bij een boeking tussen 6 en 3 weken voor vertrek, vragen we je het gehele bedrag binnen 3 dagen aan ons te voldoen. Bij een boeking gedaan vanaf 3 weken voor vertrek, vragen we je het gehele bedrag per direct te voldoen.
Kan ik met creditcard / iDEAL betalen?
Je kunt wel met iDEAL betalen, maar betalen met creditcard is bij ons helaas niet mogelijk.
Ik moet mijn vakantie helaas annuleren. Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
In alle gevallen is de reiziger de reisorganisator, per geannuleerde reservering, de premie voor een eventuele annuleringsverzekering, de reserveringskosten, de SGR-bijdrage en de volgende annuleringkosten verschuldigd:

- bij annulering tot 43 dagen voor vertrek: 30% van de reissom;
- bij annulering vanaf 42 t/m 29 dagen voor vertrek: 60% van de reissom;
- bij annulering vanaf 28 t/m 8 dagen voor vertrek: 90% van de reissom;
- bij annulering van 7 dagen voor vertrek tot de dag van vertrek of later: 100% van de reissom.

Annuleringen buiten kantooruren of verzonden op niet-werkdagen, worden gezien en verwerkt op de eerstvolgende werkdag. De betreffende werkdag geldt als de dag van ontvangst van je annulering. De volledige voorwaarden vind je in onze algemene voorwaarden en de ANVR-Reizigersvoorwaarden.
Wij willen graag een chalet vastleggen, maar het aantal deelnemers is nog niet exact bekend. Is dat een probleem?
Natuurlijk is dat geen probleem. Je kunt het aantal personen tot 4 weken voor vertrek nog aanpassen. Dit kan met behulp van de inlogcode die je na boeking ontvangt, uiteraard betaal je daar verder geen wijzigingskosten voor. Bij een arrangementsprijs wijzigt de prijs per persoon gewoon mee.
Worden baby's meegerekend in de bezetting?
Hierbij is er een verschil of de baby’s (t/m 2 jaar) de maximale capaciteit overschrijden, of niet.

Normaliter mag de maximale capaciteit van een accommodatie door baby’s alleen ‘op aanvraag’ overschreden worden. Echter, bij sommige accommodaties is ons al bekend dat de maximale capaciteit absoluut niet overschreden mag worden, dit wordt aangeven onder de prijstabel.

Mochten de baby's niet de maximale capaciteit overschrijden en de boeking is voor een accommodatie waarbij de skipas is inbegrepen, dan mogen ze buiten de prijsberekening gelaten worden. Wel moeten de namen en geboortedata van deze baby's opgegeven worden bij boeking (in stap 5). Daarbij kan het zijn dat verplicht ter plaatse te betalen kosten ook voor baby's voldaan moeten worden.
Is er internet / Wi-Fi aanwezig?
De meeste accommodaties beschikken over internet / Wi-Fi. Je vindt dit terug in de tekst bij de accommodatie van je keuze. Binnen ons zoekformulier is het mogelijk om de zoekresultaten te filteren op de aanwezigheid hiervan. Houd er wel rekening mee dat de (constante) werking en snelheid van internet / Wi-Fi kan afwijken van wat je thuis gewend bent.
Zijn bedlinnen en handdoeken altijd inbegrepen?
Bedlinnen en handdoeken zijn niet standaard inbegrepen. Onder de prijstabel van een chalet of appartement kun je terugvinden of bedlinnen en handdoeken wel of niet inbegrepen zijn.
Hoe kan ik een kinderbed of kinderstoel reserveren?
Bij de meeste accommodaties is het mogelijk om een kinderbed of kinderstoel te reserveren. Deze kunnen gratis zijn, of tegen betaling. De informatie hierover vind je onder de prijstabel van de betreffende accommodatie. Als je een kinderbed en/of kinderstoel wil reserveren kun je dit bij boeking aangeven in het boekingsproces (bij stap 4) of tot vier weken voor vertrek via 'Mijn Boeking', maar natuurlijk mag je dit ook telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven.

Let op; bedlinnen is niet inbegrepen bij kinderbedjes (tenzij anders vermeld). De meeste kinderbedjes hebben een zachte bodem, wij raden dan ook aan om een eigen matrasje mee te nemen voor in het kinderbed.
Waar kan ik terugvinden of huisdieren zijn toegestaan?
Onder de prijstabel van een chalet of appartement kun je terugvinden of huisdieren zijn toegestaan en of hier eventueel kosten aan verbonden zijn. Het meenemen van een huisdier moet altijd vooraf worden aangevraagd. Vergeet ook niet een (geldig) dierenpaspoort mee te nemen en wees geïnformeerd over de lokale regelgeving die in de verschillende landen geldt.
Zijn er altijd kussens en dekbedden of dekens aanwezig in de accommodatie?
In alle chalets en appartementen zijn dekens of dekbedden en kussens aanwezig.
Hoe kan ik zien welke skipas is inbegrepen bij de accommodatie die ik wil boeken?
Onder de prijstabel van een accommodatie kun je terugvinden welke skipas is opgenomen in het arrangement. Het betreft vrijwel altijd een 6-daagse skipas (bij een weekverblijf). Normaal gesproken gaat de skipas in op de dag na aankomst.
Bij de accommodatie die ik wil boeken zijn skipassen inbegrepen. Kan ik ook zonder skipassen boeken?
Ja, je kan er ook altijd voor kiezen om exclusief skipassen te boeken. Je krijgt dan per persoon een korting op de arrangementsprijs, de hoogte van deze korting kan gevonden worden bij het kopje ‘extra te boeken’ bij de betreffende accommodatie.
Bij de accommodatie die ik wil boeken zijn geen skipassen inbegrepen. Kan ik deze alsnog boeken?
Wij kunnen helaas niet in alle gebieden skipassen aanbieden. Onder ‘extra te boeken’ bij de betreffende accommodatie vind je alle extra's die je kan bijboeken.
Zijn jullie tijdens mijn reis altijd bereikbaar voor eventuele vragen?
Zeker weten! Tijdens je reis zijn wij 24 uur per dag bereikbaar voor noodgevallen. Ons noodnummer vind je in de reisdocumenten die je ongeveer 10 dagen voor vertrek van ons ontvangt.
Waar vind ik meer informatie over het coronavirus en het boeken van een wintersport?
Via de pagina https://www.chalet.nl/coronavirus vind je meer informatie over het coronavirus en het boeken van je wintersportvakantie. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden, dan zijn wij ook altijd per mail, chat of telefoon bereikbaar.

Deze website plaatst cookies. Door het gebruik van onze site ga je hiermee akkoord. Zie ons privacy-statement.