Veelgestelde vragen m.b.t. het Corona-virus

Er zijn veel vragen met betrekking tot onze vakanties in verband met het Corona-virus. Via onderstaande vragen en antwoorden hopen we je van dienst te kunnen zijn.

Ik wil een wintersportvakantie boeken voor winter 2020/2021. Welke voorwaarden gelden indien mijn reis niet door kan gaan in verband met het Corona-virus?
Indien Chalet.nl de door jou geboekte reis niet kan leveren vanwege de maatregelen in verband met het Corona-virus, dan wordt de boeking geannuleerd volgens de ANVR voorwaarden en heb je daarmee recht op een retournering van de reissom. Mocht Chalet.nl de reis wel kunnen leveren maar je wilt zelf annuleren, dan gelden de standaard annuleringsvoorwaarden en zullen wij dus annuleringskosten berekenen. Ook boek je bij ons iedere reis met een SGR of SGRZ dekking. Je kunt dus zonder risico alvast je vakantie vastleggen.
Wat is een ‘Corona-Voucher’?
Je hebt een reis geboekt die geen doorgang kon vinden wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het Corona-virus. Aangezien de vakantie niet is doorgegaan, willen wij ervoor zorgen dat je het geld van jouw vakantie niet kwijt bent. Je krijgt daarom een vergoeding in de vorm van een ‘Corona-Voucher’ waarvoor de SGR garant staat.
Wat is mijn ‘Corona-Voucher’ waard?
De waarde is gelijk aan de reissom van je geannuleerde boeking. De ‘Corona-Voucher’ ontvangt de hoofdboeker per mail, ook hier staat de exacte waarde op.
Kan Chalet.nl een ‘Corona-Voucher’ verstrekken i.p.v. van restitutie van de reissom in geld?
Ja dat kan. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden omtrent deze crisis, zijn wij van mening dat deze oplossing in de vorm van een voucher redelijk en passende oplossing is. De voucher is ontwikkeld door de ANVR en wordt gedekt door de SGR. Tevens heeft het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken dit Voucher erkend en heeft de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) meegekeken bij de voorwaarden die aan dit Voucher zijn verbonden. Indien de Corona-voucher niet (geheel) is ingewisseld vóór het verstrijken van de geldigheidsduur (1 jaar na uitgifte), zal Chalet.nl de hoofdboeker benaderen om de resterende waarde van de Corona-voucher uit te keren.
Is mijn voucher overdraagbaar naar een ander persoon?
De Corona-voucher is op naam gesteld en strikt persoonlijk. Overdracht van de voucher is slechts mogelijk aan een (andere) deelnemer die in de oorspronkelijke boeking vermeld stond en onder de voorwaarde dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan Chalet.nl
Wat heeft de SGR te maken met het ‘Corona-Voucher’?
Chalet.nl is aangesloten bij het SGR. De Corona-voucher valt conform het bestuursbesluit d.d. 16 maart 2020 onder dekking van de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden. Dit betekent dat in het geval van faillissement je ongebruikte ‘Corona-voucher’ wordt vergoed door de SGR.
Hoe kan ik mijn ‘Corona-voucher’ inwisselen?
Momenteel zijn we druk bezig om iedereen te voorzien van de ‘Corona-Voucher’. Deze ontvang je per mail. Vervolgens is het mogelijk deze in te wisselen door op onze website een nieuwe boeking te maken. Na het ontvangen van de definitieve bevestiging/factuur van die nieuwe boeking, kun je via 'Mijn Boeking' de betaalmethode aanklikken om te betalen met de voucher. Hier kun je je unieke vouchercode invullen en de nieuwe boeking voldoen met je tegoed.
Het bedrag van mijn nieuw geboekte reis is lager dan de waarde het ‘Corona-Voucher’, wat nu?
Indien je bij een nieuwe boeking minder besteedt dan de op de voucher vermelde waarde, behoud je een restbedrag waarmee je binnen de geldigheidsduur van de voucher extra opties kunt bijboeken en/of nog een reis kunt boeken. Het restbedrag is na te kijken via ‘Mijn Boeking’.
Het bedrag van mijn nieuw geboekte reis is hoger dan de waarde het ‘Corona-Voucher’, wat nu?
Indien je bij boeking meer besteedt dan de op de Corona-voucher vermelde waarde, dien je het verschil bij te betalen.
Wat is het verschil tussen een ‘Corona-Voucher’ en een ‘Reistegoed’?
Het reistegoed is uit coulance verstrekt aan gasten waarvan hun aankomstdag 14 maart 2020 betrof. Na de incheck bleken er ontwikkelingen te zijn omtrent het Coronavirus waardoor de meeste gasten hun vakantie hebben afgebroken en huiswaarts zijn gekeerd.

Het Corona-Voucher is verstrekt aan alle gasten met een aankomst vanaf 15 maart 2020, waarbij we de vakantie vooraf hebben moeten annuleren. De voorwaarden van beide zijn identiek, met uitzondering van de SGR-dekking; deze wordt alleen op het Corona-Voucher gegeven. Daarbij is niet mogelijk om het reistegoed na een jaar om te wisselen voor contanten, aangezien deze uit coulance verstrekt is.
Deze website plaatst cookies. Door het gebruik van onze site ga je hiermee akkoord. Zie ons privacy-statement.