Corona

Corona? Geld-terug-garantie bij Chalet.nl


Bekijk onze veelgestelde vragen over corona

Boek zonder risico je skivakantie voor komende winter
Kan jouw geboekte reis niet doorgaan vanwege corona? Dan krijg je bij Chalet.nl altijd je geld terug. Zo kun jij met een gerust hart je wintersport vastleggen en geniet je binnenkort samen van een onvergetelijke skivakantie. Hoe zit dit precies? Wij leggen het je uit:
  • Indien voor jouw bestemming code oranje of code rood wordt afgegeven, dan wordt je reis door ons geannuleerd.
  • Indien wij je wintersport moeten annuleren dan krijg je binnen 2 weken gegarandeerd je geld terug. Je ontvangt dus géén voucher.
  • Reisadviezen kunnen regelmatig wijzigen. Daarom vindt de beoordeling om te annuleren plaats vanaf 3 dagen voor aanvang van je wintersportvakantie, op basis van het advies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • Wordt je bestemming code oranje of rood indien je al op je bestemming bent? Indien je dan besluit eerder naar huis te gaan, krijg je voor je niet genoten vakantiedagen je geld terug.
Je kunt bij ons dus zonder risico je wintersport vastleggen. Mocht Chalet.nl de reis wel kunnen leveren maar je wilt zelf annuleren, dan gelden zoals altijd de standaard annuleringsvoorwaarden. 

Volledige financiële zekerheid en eerlijke voorwaarden 
Om jou als klant 100% financiële zekerheid te kunnen bieden is Chalet.nl lid van het SGR: Stichting Garantiefonds Reisgelden. Dit betekent dat in het geval van faillissement de door jou betaalde reissom gedekt wordt door dit Garantiefonds. Zo ben je er altijd zeker van dat je vakantie door kan gaan of dat je je geld terugkrijgt. Chalet.nl is tevens aangesloten bij de ANVR en volgt daarmee de ANVR reizigersvoorwaarden die opgesteld zijn volgens afspraken met de Consumentenbond. Hiermee houdt Chalet.nl zich aan de Reclamecode Reisaanbiedingen en regels van de Autoriteit Consument en Markt. Dan kun jij er zeker van zijn dat het er duidelijk en eerlijk aan toe gaat. 

Hoe kun je nog meer zekerheid inbouwen? 
Ook privé kunnen zich onverwachte omstandigheden voordoen waardoor je genoodzaakt bent je wintersportvakantie te annuleren. Dit kan met corona te maken hebben. Denk aan een verplichte quarantaine of wellicht krijg jij of, één van je reisgenoten, zelf corona? Om voor jezelf dan nog meer zekerheid in te bouwen, kun je een annuleringsverzekering afsluiten. Hiervoor werken wij samen met Europeesche Verzekeringen. Mocht je een annuleringsverzekering af willen sluiten, doe dit dan wel binnen 7 dagen na boeking! Er bestaan twee soorten annuleringsverzekeringen: 
  • Standaard annuleringsverzekering: Deze verzekering geeft geen dekking op corona gerelateerde zaken, behalve als je zelf corona hebt en daardoor moet annuleren.
  • Allrisk annuleringsverzekering: Wanneer je de allrisk-annuleringsverzekering afsluit, kun je niet alleen een beroep doen op de annuleringsredenen die in de voorwaarden van de standaard verzekering staan, maar mag je ook annuleren om andere persoonlijke onzekere gebeurtenissen. Dat zouden dus ook corona gerelateerde redenen kunnen zijn. Voor dekking op die corona gerelateerde redenen is het wel van belang dat er een positief reisadvies is (code groen of geel) voor jouw bestemming op het moment dat de verzekering wordt afgesloten. Je krijgt voor deze extra annuleringsredenen dan 75% van je annuleringskosten vergoed.
 
Kijk voor meer informatie op onze verzekeringspagina 

Onze visie 
De gezondheid van onze klanten staat te allen tijde voorop. Wij volgen daarom als reisorganisatie nauwkeurig de adviezen van het RIVM en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Deze zijn leidend voor ons. We werken nauw samen met onze lokale partners in de verschillende wintersportgebieden om op de hoogte te blijven van de actuele situatie rondom de maatregelen betreffende het corona-virus. Voor meer actuele informatie verwijzen we je naar ons liveblog: Wintersport & Corona.

Veelgestelde vragen over corona

Ik heb een reis geboekt voor het huidige winterseizoen. Moet ik mijn betaling voldoen als voor mijn bestemming op de betaaldatum een negatief reisadvies (code oranje of rood) geldt?
De corona-besmettingscijfers laten het nog steeds niet toe om (internationale) toeristen in grote getallen te kunnen ontvangen in Alpenlanden. De kans dat je wintersportvakantie doorgang zal vinden dit jaar, wordt helaas steeds kleiner. Indien je de restantbetaling van je reissom nog niet voldaan hebt, dan zal deze tot nader order opgeschort/uitgesteld worden.

De restantbetaling van de reissom hoef je dus nog niet te voldoen, tenzij bekend is geworden dat het reisadvies voor jouw bestemming groen of geel zal zijn op jouw vertrekdatum.

Indien de aanbetaling nog niet voldaan is, willen we je vragen om deze wel te voldoen.
Is de Corona-geld-terug-garantie ook nog van toepassing voor winterseizoen 2021/2022?
Zolang het coronavirus niet onder controle is, blijven wij de corona-geld-terug-garantie aanbieden. Dit geldt dus ook voor winterseizoen 2021/2022. Niets staat je dus in de weg om een mooie reis naar de sneeuw te boeken voor volgende winter!
Mocht er op het moment van vertrek een negatief reisadvies gelden (code oranje of rood), kan ik dan ook de keuze maken om alsnog af te reizen?
In overleg kunnen we nagaan of de accommodatieverschaffer in staat is om klanten te ontvangen. Echter, wanneer de overheid (sterk) afraadt om op vakantie te gaan, adviseren wij je om je hieraan te houden. Mocht je zelf een andere afweging willen maken, dan vragen wij je om tijdig contact op te nemen met ons. De Belgische overheid geeft bij een oranje reisadvies andere richtlijnen aan dan de Nederlandse overheid, waardoor er voor Belgische gasten vaker de mogelijkheid bestaat om alsnog af te reizen. Let op: overleg met ons is hierbij altijd noodzakelijk.
Is de corona-geld-terug-garantie ook geldig als ik een boeking wil maken naar een bestemming waarvoor op dat moment een negatief reisadvies (oranje of rood) geldt?
Ja, aan al onze klanten bieden wij de corona-geld-terug-garantie. Het maakt hierbij niet uit of voor de bestemming op het moment van boeken een positief of negatief reisadvies geldt. De beoordeling of je reis uiteindelijk wel of niet door kan gaan, vindt 3 dagen voor vertrek plaats.
Heb ik ook recht op de Corona-geld-terug-garantie als voor mijn vakantieland code geel geldt, maar mijn vakantieland geen Nederlanders wilt toelaten?
Wanneer er een inreisbeperking geldt (= quarantaineplicht bij aankomst) hebben we de afgelopen maanden ervaren dat de Nederlandse overheid dat betreffende vakantieland op zijn beurt op oranje zet. Afreizen is dan niet mogelijk, je boeking wordt geannuleerd en de corona-geld-terug-garantie is dan van kracht.
Wat als mijn bestemming een groen of geel reisadvies heeft, maar het skigebied gesloten is. Kan ik dan kosteloos annuleren?
Wij verwachten dat dit scenario niet snel zal plaatsvinden. De skigebieden zullen gesloten worden zodra de corona- besmettingsaantallen in het betreffende land hier aanleiding toe geven. Over het algemeen gaat dat gepaard met een negatief reisadvies (code oranje of rood). Mocht dit scenario toch voorkomen en je hebt bij ons een pakketreis geboekt inclusief skipas (= accommodatie + skipas), dan kun je volgens de ANVR voorwaarden kosteloos annuleren. Dit komt omdat we dan een essentieel onderdeel van jouw geboekte pakketreis niet kunnen leveren. Voordat je besluit om te annuleren, kunnen we ook bekijken of je ervoor wilt kiezen om toch af te reizen en te genieten van de sneeuw, rust en qualitytime samen? Of misschien om te boeken naar een andere datum en/of bestemming?
Geldt er op één van de bestemmingen uit het aanbod van Chalet.nl een maximum aantal personen per accommodatie?
Momenteel geldt er in Zwitserland een maximum aantal van 5 personen die bij elkaar mogen komen. Voor Oostenrijk, Frankrijk en Italië zijn er bij ons geen maatregelen bekend waarbij een maximum aantal reizigers per vakantiewoning wordt aangehouden.
Ik heb een corona-voucher ontvangen voor winterseizoen 19/20 die ik nog niet heb verzilverd. Wat nu?
Op jouw corona-voucher staat een vervaldatum genoteerd, voor deze betreffende datum kun je deze (indien gewenst) nog verzilveren.

Wil je jouw corona-voucher niet verzilveren? Dan nemen wij ruim voor de vervaldatum contact met je op indien er bij ons nog geen IBAN-nummer bekend is. Nadat we jouw IBAN (op schrift) hebben ontvangen maken we de retourbetaling voor je in orde voor de vervaldatum van het corona-voucher. Is jouw IBAN-nummer al bekend bij ons? Dan krijg je voor de vervaldatum vanzelf bericht dat je voucher tegoed retour is gestort.

Ondanks de huidige berichtgeving in de media over andere bedrijven, hoef je je bij Chalet.nl geen zorgen te maken dat je corona-voucher tegoed niet op tijd zal worden terugbetaald.

Deze website plaatst cookies. Door het gebruik van onze site ga je hiermee akkoord. Zie ons privacy-statement.