Informatie m.b.t. het coronavirus

Update: 30 maart, 16.00 uur

Chalet.nl houdt de ontwikkelingen omtrent het COVID-19 virus nauwlettend in de gaten. Naar aanleiding van recente besmettingen van het Corona virus op verschillende plekken in Europa en overige werelddelen, zijn er veel vragen met betrekking tot onze vakanties en dat begrijpen wij goed.

Wij doen ons best om de website up-to-date te houden en we werken momenteel hard aan het informeren van onze klanten. Zodra wij meer informatie krijgen, passen wij de updates aan.

Vakanties met aankomst op 14 maart 2020
Helaas werden alle vakanties met aankomstdatum 14 maart 2020 gedurende de week afgebroken. Over de afhandeling van de afgebroken reis informeren we de hoofdboeker per mail.

Vakanties met aankomst vanaf 15 maart 2020
Chalet.nl heeft helaas moeten besluiten, voor de rest van het huidige winterseizoen 2019/2020, niemand meer naar de geboekte vakantiebestemming te laten vertrekken. Zou jouw wintersportvakantie in deze periode plaatsvinden, dan betekent dit dat de reis helaas niet door kan gaan.

Momenteel zijn wij nog druk bezig met de afhandeling van deze boekingen.

Hoe word je geïnformeerd met betrekking tot jouw reis als gevolg van deze maatregelen?
We begrijpen dat jij het liefst zo snel mogelijk wilt weten waar je aan toe bent en welke mogelijkheden je hebt. Wij willen benadrukken dat er met man en macht wordt gewerkt om jou die duidelijkheid te geven, de gevolgen voor iedereen te beperken en tegelijkertijd de situatie goed onder controle te houden. Wij werken hierin nauw samen met autoriteiten, skilift maatschappijen en accommodatiepartners.
Momenteel zijn wij druk bezig om al onze klanten die de afgelopen periode geraakt zijn door de diverse maatregelen, op de best mogelijke manier verder te helpen. In het belang van onze klanten én om dit zo vlot en gestructureerd mogelijk te laten verlopen, vind je hieronder informatie en richtlijnen met betrekking het contact met Chalet.nl.

• Wij nemen contact op met de hoofdboeker! Je mag er uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode alleen in noodgevallen zelf te benaderen.

Graag vragen wij hierin om jouw begrip en medewerking.

Waar vind ik objectieve informatie over het coronavirus?
Er wordt veel gezegd en geschreven. Voor objectieve informatie over het coronavirus verwijzen we je naar de websites van het RIVM, het Ministerie van Buitenlandse zaken en de ANVR. Voor België verwijzen we nog naar de FOD Buitenlandse zaken.
Vergoedt mijn annulerings- of reisverzekering de kosten als ik mijn reis wil annuleren of omboeken?
Dit is afhankelijk van de verzekering die je hebt afgesloten. Heb je via Chalet.nl je reis- en/of annuleringsverzekering afgesloten? Bekijk dan de voorwaarden betreffende het coronavirus. Voor eigen afgesloten verzekeringen: Bekijk meer informatie of neem direct contact op met je verzekeringsmaatschappij.
Deze website plaatst cookies. Door het gebruik van onze site ga je hiermee akkoord. Zie ons privacy-statement.